20 onderwerpen voor een persbericht

Een persbericht is een aankondiging van een bijzondere gebeurtenis. Je kunt jouw nieuwsfeit versturen naar een relevant medium voor offline of online publicatie. Naar mijn mening worden er in ons land veel te weinig nieuwsberichten verstuurd. Waarschijnlijk doordat bedrijven, organisaties en verenigingen kleine en zelfs grote nieuwswaardige feiten vaak ongewild over het hoofd zien. Er gewoon niet bij stilstaan. En dat is jammer, want het uitgeven van een persboodschap is een van de meest effectieve vormen van publiciteit. 

Lees meer

De 11 belangrijkste SEO-factoren in webteksten

Het is allang geen geheim meer dat Google een website beoordeelt op maar liefst 200 componenten. De veranderingen gaan zo snel dat ze nauwelijks nog bij te benen zijn. En net als je gewend bent aan nieuwe eisen, verandert er weer iets ingrijpends. Je zou er bijna door van streek raken. Gelukkig zijn niet alle 200 SEO-factoren even belangrijk. Lees in deze blog over de 11 belangrijkste ranking signalen van SEO teksten. 

Lees meer

10 tips om SEO teksten in topconditie te houden

De veranderingen op SEO gebied gaan razendsnel. Naast veel backlinks is een goede optimalisatie van je SEO teksten van cruciaal belang voor jouw posities in de zoekmachines. Maar je webteksten moeten wel in leven blijven. Daarom vragen ze na publicatie doorlopend onderhoud. Ben je bekend met de SEO onderdelen van webteksten dan kun je de verzorging van je teksten zelf doen. Eén ding staat buiten kijf: een goed geoptimaliseerde website levert je omzet. Mits jij je SEO ’winkel’ goed onderhoudt.

Lees meer

Zoekwoord efficiëntie bepalen met KEI index

Bij zoekwoordonderzoek zijn het aantal maandelijkse zoekopdrachten en de concurrentie cruciaal. De rivaliteit bestaat in dit geval uit het aantal websites dat ook strijdt om een goede plek in de zoekmachines voor het betreffende zoekwoord. Om rivalen de pas af te snijden, ga je op zoek naar trefwoorden met weinig competitie waarop men vaak zoekt. Maar hoe vindt je die woorden? 

Lees meer

Waarom zoekwoorden met hoog zoekvolume niet altijd voldoen

Zoekwoorden en zoekwoordgroepen zijn de woorden die zoekers invullen of inspreken als zoekopdracht bij een zoekmachine als Google, Bing of Yahoo. Webpagina’s die hierop zijn geoptimaliseerd, verschijnen in de zoekresultaten. Maar hoe vind je nu de juiste zoektermen? In deze blog lees je er alles over.

Lees meer

Hoe jij je Domain en Page Authority verhoogt

Hadden we nog niet zo lang geleden de Page Rank als indicator, Google heeft de Pagerank metrics overboord gezet. Je kent die tool vast nog. Je kunt hem in je webbrowser installeren. In het display zie je vervolgens een groen streepje dat de page ranking van een website aangeeft op een schaal van 1 – 10. Hoe hoger het getal hoe hoger de waarde van de gemeten website. In plaats van de Page Rank zijn het nu de Domain Authority, Page Authority en de Trust Flow die de waarde van een website bepalen. 

Lees meer

De leukste manier om backlinks te oogsten

Backlinks zijn links van andere websites die naar de Homepagina of een andere relevante pagina van jouw website verwijzen. Ze worden steeds belangrijker bij de positionering van websites in zoekmachines. Naast een goede optimalisatie van je SEO teksten, vormen inkomende links een zo belangrijk onderdeel van SEO dat het zaak is om aan beide evenveel aandacht te schenken en daarbij zoveel mogelijk van die inkomende links te vergaren. 

Lees meer