Direct mail brief snel meetbaar

Direct mail als drukwerk is een prachtige manier van promotie. Overal en altijd bruikbaar. Als compleet pakket of folder met begeleidende brief. Met deze vorm van direct marketing stimuleer je verkoop, promoot een nieuw product of bereikt vergeten klanten. Je zult versteld staan van het resultaat. Niet voor niets maken postorderbedrijven als Bakker, Reader's Digest en leveranciers van gezondheidsproducten volop gebruik van deze marketing methode. Een copywriter is hiervoor de aangewezen specialist.

Meetbaarheid direct mail briefcopywriter

Direct mail is een van de weinige reclame methoden waarvan het resultaat direct en nauwkeurig meetbaar is. Een direct mail is geen nieuwsbrief. De boodschap is persoonlijker en daarom zo succesvol. Tekstbureau Kiki Koning schrijft ook direct mailings voor online verzending.

Belangrijk bij direct marketing

Hoe een direct mail er ook gaat uitzien, een persoonlijke brief mag niet ontbreken. De direct mail brief is jouw belangrijkste wapen dat de lezer bovendien het meeste aanspreekt. Enkel een brochure sturen is absoluut onvoldoende. De ontvanger heeft veel informatie nodig. Hij moet immers jouw product gaan kopen of bijdragen aan jouw doel. Tegen het einde van de brief moet hij alles weten over jouw product. Schakel onze copywriter in voor een klinkende verkoopbrief.

Hoe schrijf je een direct mail brief?

Een direct mail brief is een persoonlijke vorm van communicatie. De brief wordt verzonden door mensen en niet door bedrijven. Zorg daarom dat ook je bedrijfsnaam en contactgegevens duidelijk en volledig in het briefhoofd staan. De voet van de brief is bij uitstek geschikt voor vermelden van een lidmaatschap van een branche organisatie of keurmerk. Het is belangrijk om altijd lange brieven te schrijven met een vriendelijke, persoonlijke begroeting. Als ontvangers overwegen zaken met je te gaan doen, willen ze veel informatie over jouw product, dienst of goed doel.

Hoe verkoop je?

Het is jaren geleden al bewezen dat een korte brief de lezer zelden genoeg informatie geeft om zijn aankoopgedrag te veranderen. Mensen die echt interesse hebben in jouw product, zouden er een boek over lezen. Daarom starten we met verkopen vanaf de eerste hoofdletter tot en met de laatste punt. En we blijven verkopen, totdat we geen verkooppunten meer hebben. Tijdens die verkoop benoemen we ook regelmatig de doelgroep. Elke alinea opnieuw. Aan het einde van de brief moet de lezer alles maar dan ook alles weten over jouw product, doel of dienst.

Waarom een brief bijvoegen?direct mail brief

Direct marketing werkt. Wil jij je verkoop stimuleren, omzet van verloren klanten krijgen of een nieuw product lanceren? Dit bereik je met een direct mailing die ook een goede direct mail brief bevat. Het is een sterke reclamevorm, die jou de zekerheid geeft dat je klantenkring zich uitbreidt. Vooral als je het type persoon kent dat jouw producten koopt. Test het uit. Het is de moeite waard.

Werkwijze  opstellen verkoopbrief

Om jouw verkoopbrief succesvol te maken, hebben we alle informatie nodig over jouw dienst, product of goede doel. Dit kan  in de vorm van tekstinformatie, afbeeldingen, reviews en tastbare producten. Na het ordenen van alle informatie, volgt het schrijven van de direct mail brief. Je ontvangt altijd eerst een concept waarin je eventuele onwaarheden kunt aangeven. Na de auteurcorrectie krijg je de definitieve tekst per mail. Wanneer wij ook het drukwerk verzorgen, ontvang je eerst een proef pdf-bestand ter correctie of akkoord.

Direct mailing en einddoel

Laat je direct mail brief schrijven door de copywriter van Tekstbureau Kiki Koning. Je kunt rekenen op spetterende verkoopteksten. De persoonlijke brief met een sterke opening. Het middenstuk als een verhaal dat zich langzaam ontvouwt. En als laatste een activerend slot dat de ontvanger naar ons einddoel leidt.

Benieuwd naar het effect van onze direct mails? Probeer het gewoon uit. Stuur meteen een e-mail voor een afspraak.