Direct mail schrijver voor doeltreffende, persoonlijke brief

Direct mail als drukwerk is een prachtige manier van promotie. Overal en altijd bruikbaar. Als compleet pakket of folder met begeleidende brief. Met deze vorm van direct marketing stimuleer jij je verkoop, promoot een nieuw product of bereikt vergeten klanten. Je zult versteld staan van het resultaat. Niet voor niets maken postorderbedrijven als Bakker, Reader’s Digest en leveranciers van gezondheidsproducten volop gebruik van deze marketingmethode. Een copywriter is hiervoor de aangewezen specialist. Vraag ons gerust advies.

Meetbaarheid van direct mail

Direct mailing is een van de weinige reclamemethoden waarvan het resultaat meteen en nauwkeurig meetbaar is. Een reclamemailing is geen nieuwsbrief. De boodschap is persoonlijker en daarom zo succesvol. Wij schrijven ook direct mailings voor online verzending.

direct mail brief

De brief als belangrijkste onderdeel

Waarom zou je een persoonlijke boodschap laten schrijven om toe te voegen aan je campagne? Het antwoord hierop is eenvoudig. Juist dit schrijven is jouw belangrijkste wapen dat de lezer het meeste aanspreekt. Alleen een brochure sturen, is absoluut onvoldoende. De ontvanger heeft veel meer informatie nodig. Als recipiënt moet hij immers jouw product gaan kopen of anderszins bijdragen aan je doel. Tegen het einde van de boodschap moet de ontvanger echt alles weten over jouw product of dienst. Hoe een totale mailing er ook gaat uitzien, een persoonlijk bericht mag nooit ontbreken. Onze copywriter kan je helpen met een klinkende verkoopbrief.

Persoonlijke verkoopbrief

Een verkoopbrief is een persoonlijke vorm van communicatie. Je verzendt hem aan mensen en niet aan bedrijven. Zorg wel dat ook je bedrijfsnaam en contactgegevens duidelijk en volledig in het briefhoofd staan. De voet van de brief is bij uitstek geschikt voor het vermelden van een lidmaatschap van een brancheorganisatie of keurmerk. Het is belangrijk om altijd lange brieven te schrijven met een vriendelijke, persoonlijke begroeting. Als ontvangers overwegen zaken met je te gaan doen, willen ze veel informatie over je product, dienst of goede doel.

direct mail schrijver
copywriter

Hoe verkoop je

Het is jaren geleden al bewezen dat een kort bericht de lezer zelden genoeg informatie geeft om zijn aankoopgedrag te veranderen. Mensen die echt interesse hebben in jouw product, zouden er een boek over willen lezen. Daarom starten we met verkopen vanaf de eerste hoofdletter tot en met de laatste punt. En we blijven verkopen, totdat we geen verkooppunten meer hebben. Tijdens die verkoop benoemen we ook regelmatig de doelgroep. Elke alinea opnieuw. Aan het einde van de boodschap moet de lezer alles maar dan ook alles weten over jouw product, doel of dienst.

Waarom werkt een mailingbrief zo goed?

Direct marketing is geweldig als jij je verkoop wilt stimuleren, omzet van verloren klanten wilt terugkrijgen of een nieuw product wilt lanceren. Dit bereik je alleen als jouw direct marketing ook een goede brief bevat. Het is een sterke reclamevorm, die je de zekerheid geeft dat je klantenkring zich uitbreidt. Vooral als je het type persoon kent dat jouw producten koopt. Test het uit. Het is de moeite waard, want direct marketing werkt.

Werkwijze opstellen verkoopbrief

Om jouw verkoopbrief succesvol te maken, hebben we alle informatie nodig over je dienst, product of goede doel. Dit kan in de vorm van tekstinformatie, afbeeldingen, reviews en tastbare producten. Na het ordenen van alle informatie, volgt het schrijven van de boodschap. Je ontvangt van ons altijd eerst een concept waarin je eventuele feitelijke onjuistheden kunt aangeven. Na de auteurcorrectie krijg je de definitieve tekst per e-mail. Wanneer wij ook het drukwerk verzorgen, ontvang je eerst een proef pdf-bestand ter correctie of voor akkoord.

Einddoel van je marketingbrief

Je kunt een mailing met spetterende verkoopteksten laten schrijven bij ons tekstbureau. Dit persoonlijke bericht heeft een sterke opening en een middenstuk dat zich als een verhaal langzaam ontvouwt. Als laatste volgt een activerend slot dat de ontvanger naar ons einddoel leidt.

Benieuwd naar het effect van direct mails? Probeer het gewoon uit. Stuur een e-mail voor een afspraak.