Persbericht laten schrijven bij Tekstbureau Kiki Koning
Persbericht laten schrijven? Laat het verzorgen door een professional zoals een copywriter of journalist. Zij weten precies aan welke eisen een goed nieuwsbericht moet voldoen. Zorg dat je bedrijf of organisatie regelmatig in de pers verschijnt. Publiceer elk nieuwswaardig item direct. Dat biedt je onderneming veel voordelen zoals meer naamsbekendheid, een grotere klantenkring en vervolgaandacht. Wij kunnen je nieuws verwoorden in een krachtig en prettig leesbaar persbericht.
Wat is een persbericht?
Met een persbericht kondig je een bepaalde belangrijke gebeurtenis aan in je bedrijf. Dit bedrijfsnieuws kan gaan over een nieuw product, afdeling of benoeming. Ook andere zaken kunnen een persbericht verdienen. Bijvoorbeeld het bezoek van een bekende persoon, een evenement of toekenning van een sponsoring. Wat het nieuws ook is, onze copywriter heeft de juiste woorden en laat het geheel er netjes uitzien.
Hoe ziet een persbericht eruit?
Een persboodschap bestaat uit een kop van maximaal 10 woorden die het verhaal samenvat. Daaronder volgt een korte inleiding van ongeveer 2 zinnen die de hoofdpunten van de boodschap bevatten. Deze inleiding moet direct relevant zijn en de lezer vertellen wie, wat, waar en waarom. In de alinea’s daarna komt per alinea steeds extra informatie in volgorde van belangrijkheid.


Wanneer is het tijd voor een persboodschap?
Een persbericht produceert de meeste navraag van alle soorten publicaties. Dat komt omdat mensen een bericht vooral lezen voor het nieuws dat erin staat. Saaie advertenties worden veel sneller overgeslagen dan persberichten. Laat daarom geregeld een persbericht schrijven. Doe dit minstens 1 maal per maand. Geef zo veel mogelijk van deze officiële berichten uit. Mits ze ook echt nieuwswaardig zijn. Zo krijgt jouw firma de meeste vervolgaandacht.
Waaraan moet het persbericht voldoen?
Ruim 90% van de persberichten haalt de media niet. Dit komt onder andere doordat ze niet aan de regels voldoen of wegens plaatsgebrek. Succesvolle persberichten zijn geschreven in een journalistieke lay-out én ze bevatten nieuws. De strekking van de mededelingen is eenvoudig en duidelijk en vooral niet gecompliceerd. Ook creatieve koppen of gevatte zinnen zijn uit den boze. Wil jij de prullenbak op een redactie vermijden? Huur dan onze copywriter in. Daarmee weet je zeker dat jouw publicatie aan de gestelde eisen voldoet.
Op zoek naar een ervaren copywriter of journalist voor je persberichten? Bespaar tijd en stuur een e-mail met alle informatie.